«مِنْهَا خَلَقْنَاكُمْ وَفِيهَا نُعِيدُكُمْ وَمِنْهَا نُخْرِجُكُمْ تَارَةً أُخْرَى»


ما شما را از خاك آفريديم و در آن باز ميگردانيم و از آن نيز بار ديگر شما را بيرون مي‏آوريم.

چند باور غلط راجع به ورزش کردن

  • سونا لاغر مي كند .

خير – سونا فقط موجب دفع آب از بدن مي شود و چنانچه به دليل ورزش شديد و تجمع اسيد لاكتيك داراي درد عضلاني هستيد سونا انتخاب مناسبي است وگرنه عرق كردن و افزايش دماي بدن توسط عوامل خارجي هيچ تاثيري در چربي سوزي ندارد .

  • بدنسازي در سنين پائين موجب كوتاهي قد مي شود .

خير – اين تصوري است كه از سالهاي گذشته در اذهان مردم به جا مانده در صورتيكه كار با وزنه موجب تحريك بدن به ترشح هورمون رشد و تراكم استخوانها ميشود حتي به اثبات رسيده كه در سنين نزديك به بلوغ كار با وزنه براي پسران موجب ضخامت استخوانها مي شود .

%da%86%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d9%88%d8%b1-%d8%ba%d9%84%d8%b7-%d8%b1%d8%a7%d8%ac%d8%b9-%d8%a8%d9%87-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-2

  • براي كوچك كردن سايز و آب كردن چربي هاي شكم دراز نشست تمرين كنيد .

خير – اول اينكه در ورزش لاغري موضعي نداريم و هنگاميكه چربي سوزي مي كنيم به صورت هماهنگ و از تمام نقاط بدن كم مي شود دوم اينكه دراز نشست هم مانند ساير فعاليتهاي بدنسازي جزو دسته بي هوازي است كه در اين دسته ورزشها بدن از ذخائر گليكوژن مصرف مي كند و براي چربي آب كردن بايد ورزشهاي هوازي طولاني مدت حدود ۴۰ دقيقه انجام دهيد .

  • براي وزن كم كردن هنگام ورزش زياد عرق كنيد .

خير – عرق كردن زياد هيچ تاثيري روي كاهش وزن ندارد و بايد هنگام ورزش از لباس نخي گشاد استفاده كنيد تا دماي بدنتان به سهولت تبادل شود شايد اين تصور از وزن كم كردن ورزشكاران قبل از وزن كشي با پوشيدن لباسهاي نايلوني و تعرق زياد ناشي شده اما بايد توجه كنيد كه اين روش يك روش موقت براي كم كردن وزن آنهم به ميزان كم ( حداكثر يك تا دو كيلو ) مي باشد .

%da%86%d9%86%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d9%88%d8%b1-%d8%ba%d9%84%d8%b7-%d8%b1%d8%a7%d8%ac%d8%b9-%d8%a8%d9%87-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-1

  •  آب خوردن زياد موجب احتباس آن و افزايش وزن مي شود .

خير – بدن در صورت كمبود هر ماده حياتي آنرا در خود نگه مي دارد كه آب هم از اين قاعده مستثني نيست پس خوردن آب موجب دفع بهتر آن و البته به همراه بسياري از سموم بدن مي شود خصوصا بدنسازان كه به دليل مصرف بيشتر پروتئين و افزايش اوره خون به مقادير بيشتري از آب نياز دارند .

  • خانمها اگر بدنسازي و تمرين با وزنه كنند داراي اندام عضلاني و مردانه مي شوند .

خير – هورمونهاي عضله ساز به ميزان بسيار كم در بدن خانمها ترشح مي شود و هورمونهاي غالب مردانه هستند ( تستسترون مهمترين آنهااست )بنابراين تمرين با وزنه براي زنان موجب فرم دهي مناسب بدن و تراكم استخوانها و بالابردن متابوليسم و چربي سوزي به نسبت خيلي بيشتر در مقايسه با ساير ورزشهاي هوازي مي شود و نبايد به دليل هراس از عضلاني شدن از كار با وزنه اجتناب کنند.

منبع : راه سلامت



بسم الله الرحمن الرحیم ، سرهندی هستم مدیر سایت جنبش مردمی احیای سبک زندگی اسلامی ، هدف ما از گردآوری این سایت الگو گیری از بزرگان اسلام و ترویج زندگی سالم است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *